dapat wang

Sunday, November 22, 2009

TULIS JAWI DGN JAWI MULTIKEY

Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda tentang satu perisian yang membolehkan kita menulis jawi di dalam sebarang teks editor seperti word,excel,notepad dan sebagainya. Walaupun perisian ini telah lama dihasilkan namun ia masih lagi boleh digunakan sehingga sekarang walaupun anda menggunakan Windows Vista. Tidak pasti siapakah penciptanya tetapi yang pasti ia amat berguna. Perisian tersebut ialah Jawi Multikey.

Jawi Multikey ini menggunakan pelbagai jenis font jawi. Antaranya Jawi Diwani,Jawi Kufi,Jawi Modern,Jawi Tsuluts,Jawi Nas,Jawi Naskh dan Jawi Riq’a. Untuk menggunakannya senang sahaja. Cuma download perisian tersebut, baca manualnya dan anda terus boleh menggunakannya. :)

Sekarang anda tidak perlu lagi menggunakan papan kekunci arabic atau Office Arab dengan adanya perisian ini. Untuk mendapatkannya klik di sini: Jawi Multikey. Untuk memudahkannya saya sertakan sekali cara pemasangan jawi multikey ini dan cara pemasangan font serta cara untuk menggunakan perisian ini apabila anda muaturun perisian ini. Lihat contoh di bawah:



Baca selanjutnya di..http://rezqi.com/

No comments:

Post a Comment